פעילות העשרה בירושלים

פעילויות העשרה הן פעילויות שמטרתן היא הרחבת האופקים של ידע מסוגים שונים- ידע כללי, ידע אומנותי וכן ידע בעשייה אומנותית, למשל. פעילויות העשרה יכולות להיעשות בקבוצות או בבודדים, כאשר סוג הפעילות ומיקום הפעילות מגדירים גם את כמות האנשים שיכולים להשתתף בכל אחת מהן.

ניפוח זכוכית היא פעילות העשרה ייחודית שיכולה להתאים לגילאים שונים: החל מקבוצות בגילאים נמוכים ועד לגילאים המאוחרים יותר. ניפוח זכוכית כפעילות העשרה מעניקה ערך מוסף גם כשלעצמה וגם כשהיא מגיעה לאחר סיור לימודי או אפילו בהקשר למערך שיעורים מסוים. לפעמים פעילות ההעשרה יכולה למלא גם מטרה של יישום או חוויה של עניין שנלמד; אך היא יכולה להתאים גם לאירועים אחרים, כמו אירועים משפחתיים, אירועים משרדיים וכן הלאה.

ניפוח זכוכית: פעילות העשרה בירושלים

ניפוח זכוכית זו אחת הפעילויות המרשימות והייחודיות שניתן למצוא. ניפוח זכוכית הוא סוג של אומנות שבמסגרתה מייצרים מוצרים רבים ושונים באמצעות זכוכית. איך עושים זאת?

את הזכוכית מחממים לטמפרטורה גבוהה עד לטמפרטורה שבה הזכוכית הופכת גמישה וניתן לעצב אותה. העיצוב עצמו נעשה בפועל באמצעות ניפוח. בתקופות קדומות יותר ניפוח הזכוכית היה באמצעות נשיפה לתוך הזכוכית, אך היום הניפוח יכול להיעשות באמצעות צינורות ואמצעים אחרים. הניפוח מאפשר יצירת חללים בגדלים וצורות שונות, כך שאפשר להפיק מוצרים שונים ויפהפיים באמצעות ניפוח בלבד.

ניפוח זכוכית נעשה גם בצורות תעשייתיות: בקבוקי הזכוכית המוכרים נעשים במפעלים באמצעות פרקטיקות שונות; אבל אפשר בהחלט לייצר מוצרים מזכוכית גם באופן ביתי- בתנאי שיש את המוצרים הנכונים והמומחיות הראויה.

הייחודיות של ניפוח זכוכית כפעילות העשרה בירושלים

ניפוח זכוכית היא פעילות העשרה ייחודית ואפילו יחסית נדירה בארץ: מעטים המקומות שמספקים סדנאות העוסקות בה. כך, ניפוח זכוכית משמש כפעילות העשרה גם בסוג היצירה הייחודי שלו, שלא ניתן להשיג במקומות אחרים; וכן מבחינת תוכן היצירה שלו, שרחב ונתון לשיקול דעתו וליצירתיות של המשתתף

ירושלים היא עיר שמלאה בזיכרונות, בהיסטוריה של העם היהודי בפרט ובהיסטוריה עולמית בכלל. לכן, ניפוח זכוכית היא פעילות העשרה שמתאימה במיוחד לירושלים: שלל הנושאים הייחודיים בירושלים יכולים להיות קרקע פורייה ליצירות שונות בזכוכית. האווירה הרוחנית בעיר מתאימה בדיוק ליצירת אומנות, וגם הסמלים השונים של ירושלים יכולים לשמש כהשראה ליצירות אומנות שונות.

אלו דברים ניתן להכין מניפוח זכוכית?

ניפוח זכוכית, כמקצוע, הוא תחום שנלמד ודורש התמקצעות ורכישת כלים מתאימים, ככלל; ועם זאת פעילות העשרה או סדנת הכשרה ספציפית בניפוח זכוכית אלו דברים שניתן לקח בהם חלק גם בלא שום ידע מוקדם, אם ישנה הנחיה מתאימה ומקצועית, כמו הסדנה שמועברת בהדרכתה של יעל וולך – אומנית ניפוח זכוכית מוכרת, מנוסה ומקצועית.

ניפוח זכוכית הוא תחום רחב ומלא יצירתיות: אפשר להכין באמצעותו סוגים רבים ושונים של מוצרים: תכשיטים ייחודיים, אובייקטים שימושיים לשולחן, לסלון או לחלקים אחרים בבית, מוצרים דקורטיביים ועוד.

ניפוח זכוכית הוא פעילות העשרה בירושלים שניתן למצוא בירושלים המתאימה לכל הגילאים, ללא קשר להשכלה קודמת בתחום, ומאפשרת ביטוי של כישורים, הנאה ויצירתיות בלתי מוגבלת.

אולי יעניין אותך