חווית הלמידה

בפוסט זה אספר לכם מה אתם תוכלו לחוות אצלנו- הסטודיו לניפוח זכוכית בירושלים

תמיד חלמתם להיות אומנים יוצרים! לא ידעתם אם זה יהיה בנגרות, ציור, פיסול, עבודת קרמיקה, איור או כל דבר אחר. ידעתם שמשהו מושך אתכם אבל לא ידעתם מה זה בדיוק…

אז זה האש! האש האדירה היא המושכת את כל החיים אליה, ללא החום הזה לא היינו יכולים להתקיים, ומה זה להתקיים בלי ליצור?

וככה בפשטות מגיעים לניפוח זכוכית שכן היא יצירה בבסיס של החיים שלנו- החום.

באמצעות החום של הלהבה אנחנו יוצרים דברים מרהיבים ומיוחדים. אנחנו משנים מצבי צבירה מעבירים אנרגיה ויוצרים אנרגיה פוטנציאלית ועוד רגע קט הפוטנציאל ימומש!

המבער:

בסטודיו יחכו לכם 6 עמדות אישיות לעבודה במבער בחום של 1600 מעלות. כל אחת ואחד מכם יתפוס את מקומו ליד המבער האישי שלו וממש בקרוב תתחילו ליצור וליהנות. בקרוב אנחנו ננפח זכוכית וניצור יצירות מהממות. כל אחד ואחת מכם יהפוך למנפח זכוכית או מנפחת זכוכית ממש בקרוב. וכמובן שאין כמו הפעם הראשונה!

הזכוכית:

ניפוח הזכוכית שלנו יהיה כמעט תמיד עם מוטות בורסיליקט (פיירקס בלשון עממית) מרהיבות! כחול צהוב, ירוק, שחור ועוד ועוד צבעים בגדלים שונים. המוטות האלו ממש בקרוב יהפכו לנוזליות ואותם נסובב, נחתוך, נהדק, נמזג וכמון ננפח למיניאטורות ייחודיות במינן.

הכלים:

משקפי מגן לעיניים, משטח, מספרי זכוכית. זה כל משאנחנו צריכים. אה וגם כמובן את הידיים שלכם. תהיו עדינים אך חזקים! עוד שניה אתם צריכים לסובב זכוכית בתוך להבה של 1600 מעלות בסבלנות אין קץ ובהתמדה.

כלים שמשמשים נפחי זכוכית בעת עבודתם. מספריים, מהדק, ]ינצטה לועוד

כלי ניפוח זכוכית

טרנס הזכוכית:

כשאתם עובדים מול הלבה ויוצרים ומנפחים זכוכית, אתם בטרנס. הזמן עוצר מלכת, הסביבה לא רלוונטית. צפירות של מכוניות, רעש והמולה לא משפיעים עליכם יותר, כפי שקרה רק לפני מספר דקות. אתם בניפוח. אתם באומונת. אתם ביצירה. שלוש שעות עוברות במשהו שנראה כמו נצח וכהרף עין בו זמנית. אתם יושבי מהופנטים ממה שקורה. זכוכית קשה ושבירה, הופכת לאט לאט לאדומה יותר ויותר נוזלית יותר ויותר, אפשר להוציא לקרר ולהחזיר שוב על מנת לעצב אותה כפי שתרצו.

סובבו את המוט כל הזמן! החום יתפשט באיזון וכך תוכלו לחבר מוט אל מוט, זכוכית לזכוכית. אם לא תשימו לב הזכוכית תתחיל לנזול למטה. אז כל הזמן לסובב! וכשאתם יוצאים מהלבה היא מתחילה להתקרר ולתפוס צורה קשה יותר, ושוב תוכלו להכניס לאש ולעצב מחדש באיזה דרך שתרצו.

ולסיום:

תהליך היצירה הוא זעיר אנפין של החיים שלנו, מתחילים באש, נוצרים ומתעצבים, מתקשים ולאט לאט מתקררים עד שאנחנו תופסים צורה עד לסוף חיינו, עד לדעיכה. זכוכית מותכת וחצי נוזלית הופכת לכלי זכוכית

ההתקררות קורת בהדרגתיות ולאט לאט הזכוכית תקבל את טמפרטורת החדר ותתאזן לה. בקרוב תקחו הבייתה את הזכוכית המוצקת היפיפה שנוצרה לכם ביידים

תוכלו לתלות אותה, לשים על השידה או בסלון אבל תמיד תזכרו- מתישהו, במקודם או במאוחר, היא תישבר…

אולי יעניין אותך